Finance

Nejlepší investice ve světě kabelek

‘’Mám ráda své peníze tam, kde na ně vidím –  v mém šatníku.’’

Hvězda seriálu Sex ve městě, Carrie Bradshaw, měla v investicích jasno: nejlepší věcí, do které investovat, je designérský kousek!Trh s kabelkami z druhé ruky se neustále rozšiřuje. Před sedmi lety byl oceněn na 5,6 milionů eur a v tom loňském převýšil 29 milionů eur. Otázkou zbývá, jaké jsou ty nejlepší investiční kabelky?

1. místo:
Hermès Birkin Bag (výroba od roku 1984)
Aktuální cena: od cca. 8 000 EUR 
Prodejní cena: od cca. € 15,000 

Pokud ji vlastníte, můžete s jistotou tvrdit, že máte nejdražší kabelku na světě. Birkin je nespornou jedničkou v investičním světě.  Je známá také pro to, že vám zajistí zisk tím, že ji prodáte, hned po zakoupení. Tato kráska vznikla při náhodném setkání v letadle tehdejšího designéra Hermès, Jean-Louis Dumase, a herečky Jane Birkin.

2. místo: 
Hermès Kelly Bag (výroba od roku 1930)
Aktuální cena: 6.200 € 
Prodejní cena: od cca. € 8,000

Pojmenována po herečce Grace Kelly, se stala okamžitou ikonou. Od třicátých let minulého století tato kabelka prošla nejrůznějšími modifikacemi až došla do dnešní podoby. Stejně jako jeho mladší sestra maison Hermés, kabelka Birkin, je velmi vyhledávaná díky své omezené dostupnosti a dlouhým čekacím lhůtám.

3. místo:
Chanel 2.55 (výroba od roku 1955)
Aktuální cena: 4.500 €
Prodejní cena: od cca.  € 2 200 až € 4 000

Při tvorbě kabelky 2,55 měla Coco Chanel jedinou vizi, moderní ženu. Byl to vůbec první model kabelky pro ženy, která se mohla nosit přes rameno. Tvar kabelky se v průběhu let mírně změnila. Takzvaná „Mademoiselle“ spona, byla v 80. letech změněna Karlem Lagerfeldem na sponu s iniciály Coco Chanel zcela novým logem.

4. místo:
Chanel Boy Bag  (výroba od roku 2011)
Aktuální cena : 3 980 €
Prodejní cena: od cca. € 3,900

Mýtus obklopující intimní vztah mezi Coco Chanel a její múzou, Boy Capel, inspiroval Karla Lagerfelda, k tvorbě kabelky Boy. Během neuvěřitelně krátké doby se tato kabelka stala klasickým kouskem tohoto módního domu. Kabelja je k dispozici v nových barevných a materiálových kombinacích každou sezónu.

Proč se hodnota ‘’investičních’’ kabelek zvyšuje?

Hodnota prodeje se zvyšuje z roku na rok, protože i původní ceny luxusních kabelek vykazují trvalý růst cen. Některé módní domy dokonce zvyšují původní cenu i dvakrát ročně. Například kabelka Birkin od Hermès stála v roce 1984 okolo 2500 EUR. Dnes se tato hodnota téměř ztrojnásobila!

Dalším důvodem je strategie nedostatku, kterou používají především značka Hermès. Tašky jsou velmi obtížně dostupné. Jsou k dispozici pouze na vyžádání a s dlouhou čekací dobou, která může trvat až několik let. Nedostatek zvyšuje poptávku: Čím je výrobek vzácnější, tím větší je poptávka, a tím víc lidí je ochotno za ni zaplatit víc.

Další strategií jsou exklusivní a omezezené série nebo speciální spolupráce s designéry. Tyto kabelky jsou pro spotřebitele též atraktivnější a tím se zvyšuje hodnota dalšího prodeje. Některé speciální edice kabelky Birkin jsou stojí aktuálně více než 50 000 eur.

Poslední, ale neméně důležité, jsou modely, které již nejsou ve výrobě. Jsou též vyhledávané a jsou také vynikající investicí. Exklusivní vintage modely od Chanel mohou být prodávány až o 300% víc nežli byla jejích původní cena.

Poslední novinky